Anja Feliers ‘Wat hij mij zei’

Samenvatting

Na een uitstap in Leuven gaat Caro nog snel even naar het toilet met haar jongste dochter, Nouk. Wanneer ze terugkeert is haar leven compleet veranderd. Haar man Cas was betrokken in een ongeluk en was op slag dood. En Loïs, hun oudste dochter, is nergens te zien.

Op basis van de camerabeelden vermoedt de politie dat Loïs ontvoerd is. Ze raden Caro aan om samen met Nouk naar huis te gaan en de familie op de hoogte te brengen.

Caro is verdoofd door al het nieuws, waardoor ze zelf niets onderneemt. Ze heeft ook het gevoel dat Cas tot haar spreekt, maar doet er verder niets mee. Tot haar zus haar doet inzien dat ze actie moet ondernemen om Loïs te vinden.

Leesfragment

Hoofdpersonen

Caro

Ze heeft een zus en een broer, Sasha en Arno.

Gegevens

  • Oorspronkelijke titel: Wat hij mij zei
  • Reeks: Caro Westerhof (1)
  • Auteur: Anja Feliers
  • Eerste druk Nederlands: 2019
  • Aantal pagina’s: 287
  • ISBN: 978-94-6131-972-5

Evaluatie

Het boek bestaat uit 287 bladzijden. Het verhaal geeft het standpunt van Cas, Sasha en Loïs in derde persoon en dat van Caro in de ik-persoon. Het standpunt van de dader krijgen we in de ik-persoon. Het speelt zich af in het heden in Leuven en Bilzen.

Ik moet nog wat wennen aan dit nieuwe personage met haar gesprekken met haar dode man. Maar het is zeker niet slecht! Ik hoop alleen dat het paranormale niet de overhand neemt in deze reeks, dat is minder mijn ding.

Het is wel een heel spannend verhaal, met het nodige drama. Je krijgt verschillende verhaalperspectieven, maar de meerderheid wordt verteld vanuit Caro’s standpunt. Wat me hier ook wel opviel was hoe goed de verschillende gevoelens werden beschreven.

Als je nog nooit iets van Anja Feliers gelezen hebt, moet je haar zeker een kans geven. Ook in België hebben we goede schrijvers!!

Ik geef het boek een 4/5.

Andere thrillers van Anja Feliers

Kathleen Verlinden

Caro Westerhof

Losse titels

4 gedachten over “Anja Feliers ‘Wat hij mij zei’

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.